Skanderborg Gymnasium

Designmanual. Identitet. Website.

Gymnasiet er kommunens eneste STX-gymnasium og platformen 'VORES gymnasium' indrammer al skolens kommunikation og branding i sammenhæng med bygning, elever og omverden.

 
 


"Hold da kæft, hvor er den fed den nye folder..."

- elev, 3.C.

 

Vi identificerede skolens og uddannelsens primære drivers og redesignede identiteten så den blev mere fleksibel, farvestrålende og legende.

 
 
 

Vi udviklede tidligt i processen en key visual inspireret af skolens oprindelige arkitektoniske formsprog, der skulle tjene som inspiration for det øvrige designarbejde.

 
 
Gymnasiets nye skiltning både brander, identificerer og dirigerer.

Gymnasiets nye skiltning både brander, identificerer og dirigerer.

 

Vi baserede farvesætning og skiltning på den oprindelige bygnings interiør og skabte derved sammenhæng mellem skolen og kommunikation. Rumlig branding med tilbagevirkende kraft.

 
 


"Den nye identitet er inspireret af bygningens oprindelige farvesætning..."
 

Websitet er designet mobile-first.

Websitet er designet mobile-first.

Interaktive vælgere til fag og lærere er en integreret del af websitet.

Interaktive vælgere til fag og lærere er en integreret del af websitet.

 

Vi udviklede og designede et responsivt website - mobile-first - der interaktivt fortæller om lærerne og de mange fag på STX. Skiltning og navigation går naturligvis hånd i hånd. Websitet blev produceret med Novicell som digital partner.

 

 
SKNBRG-publication-cover.jpg
SKNBRG-publication.jpg
SKNBRG-bobler.jpg
Skanderborg_flipflop.jpg
Skanderborg_ads.jpg
 

Vi redesignede og forenklede skolens tryksager så de matcher skolens vigtigste målgrupper. Der skelnes nu klarere mellem elever, grundskole, lærere og forældre mv.

 
 
SKNBRG-facebook.jpg


"Bygningens skilte og websitets menuer er nu i samme design ..."
 

SKNBRG-envelopes.jpg
SKNBRG-masterclass.jpg
 

Processen tog ca. 12 måneder og var styret af en intern projektleder omkring en syv mands arbejdsgruppe. Undervejs blev både tidsplan og budget justeret efter gensidig aftale. En del af designarbejdet blev udført på selve gymnasiet i tæt samarbejde med studievejledere, lærere, ledelse og projektgruppe.


LÆS FOKUS OM UDDANNELSES-BRANDING